Perbezaan Vivix dan ResV

 Keunikan Vivix dan Res-V yang Super Antioksidan

Cerita tentang Vivix dah, cerita tentang Res-V pun dah. Mesti ramai tertanya-tanya apa beza Vivix dan Res-V ni? Sekali pandang macam sama je, Merah je dua-dua pun kan. Powerful from Muscadine grape extract jugak dua-dua.

Kalau sama, di mana lainnya sampai Shaklee keluarkan kedua-dua produk ni? Tentu lah ada beza dan istimewanya setiap produk tu kan?

Beza Vivix dan ResV

Vivix dan Res-V berkongsi manfaat kesihatan yang sama. Vivix terlebih dahulu dilancarkan pada tahun 2010 di Malaysia. Manakala, Res-V pula adalah hasil Inovasi dari penciptaan Vivix dan dilancarkan 10 tahun kemudian selepas Vivix iaitu pada tahun 2020.




Sebelum Niza story lebih lanjut tentang beza Vivix dan Res-V, adalah lebih baik jika kita imbas dulu apa persamaan kedua adik beradik ni.

1. Mengandungi Khasiat Polifenol

Walaupun Kandungan utama Vivix dan Res-V ada penambah baharuan, keduanya mengandungi kelebihan khasiat Polifenol yang bersifat anti-radang, menyekat aktiviti radikal bebas yang menjadi punca kepada pelbagai penyakit.


2. Unik & Ekslusif

Pencipataan Vivix dan Res-V telah di paten kan hak nya kepada Shaklee sahaja. Jika Produk Vitamin lain juga terdapat pada jenama lain, Vivix dan Res-V ini pula hanya terdapat pada rangkaian produk Shaklee, tidak pada jenama dan syarikat lain.


3. Menyokong Kesihatan dari Tahap Sellular

Polifenol dalam kedua Vivix dan Res-V dapat melindungi sel daripada kerosakan. Setiap hari, sel menghadapi kerosakan akibat dari beberapa punca seperti :
  • Mutasi sel yang abnormal
  • Faktor radiasi dari persekitaran
  • Tekanan Oksidatif
  • Sinaran UV bahaya 
  • Pengumpulan AGE Protein yang semakin meningkat
  • Keradangan

Polifenol yang bersifat anti-radang. anti-bakteria, anti-viral akan melindungi sel dan merencatkan aktiviti-aktiviti abnormal sel yang berlaku dalam tubuh.






4. Dihasilkan dengan Kajian Saintifik oleh Para Saintis

Vivix dan Res-V ini dihasilkan dari kajian saintifik yang memakan masa yang lama sebelum terhasilnya penciptaan produk ini. Antara kajian terkenal berkenaan Vivix dan Res-V adalah The Telomere Study oleh Dr Elizabeth Blackburn, Pemenang Hadiah Nobel.



Perbezaan Vivix dan Res-V

Setelah kita imbas kembali kehebatan Polifenol dalam Vivix dan Res-V, jom Niza kita lihat apa pula perbezaan Kedua-dua produk ini.



Bentuk Fizikal

Penciptaan awal Vivix dihasilkan dalam bentuk cecair dengan teknologi yang di patenkan iaitu 'Cold Filling Extraction' bagi mengekalkan nutrisi asal dalam Anggur muscadine dapat dinikmati oleh pengguna tanpa kehilangan nutrisi yang banyak dan tanpa bahan kimia berbahaya sebagai pemangkin. Bentuk fizikal Vivix ini menjadikan ianya perlu di simpan dalam tempat sejuk bagi mngekalkan khasiat dan kesegarannya. 

Berinovasi dari itu, Res-V pula di ciptakan dalam bentuk softgel bagi memudahkan pencinta-pencinta Vivix dapat menikmati khasiat yang sama walaupun sedang 'travel' tanpa perlu memikirkan bagaimana hendak menyimpan Vivix tanpa peti sejuk. Ini kerana Res-V dalam bentuk Softgel ini boleh disimpan pada suhu bilik.


Cara Pengambilan/Pemakanan

Vivix perlu di ambil 1 sudu teh sehari pada waktu siang untuk khasiat penuh Polifenol dan Reseveratrol nya. Sedangkan Res-V pula boleh di ambil 2 softgel pada waktu malam sebelum tidur.




Khasiat Polifenol & Resveratrol

Vivix adalah 10x ganda berkuasa dari khasiat Resveratrol tunggal. Hal ini kerana Vivix adalah campuran 4 proprietari botani yang sangat tinggi anti-oksidan : Anggur Muscadine, Purple Carrot, Japanese Knotweed, Elderberry Eropah. 

Res-V pula adalah inovasi dari Vivix yang telah ditingkatkan kuasa sebanyak 30x dengan tambahan Kandungan Anggur Muscadine, Purple Carrot, Japanese Knotweed, Buah Delima, Buah Kaduka, Anggur Hitam dan Hampas Anggur & Anggur Merah.


Kesimpulan
Pengambilan Vivix dan Res-V ini saling melengkapi untuk kesan yang optimum kesihatan jangka panjang dan dapat dilihat dengan pengambilan yang konsisten.


Jom borak dengan Niza untuk konsultasi lanjut.
Klik pada gambar di bawah untuk dibawa terus kenpautan whatsapp ya!




#ProjekBlogMega
#NextLevelBlogging
#ShakleeTriumph2023
#ShakleeThrive2023


Post a Comment

0 Comments