السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
Showing posts with label Tips. Show all posts
Showing posts with label Tips. Show all posts

Friday, 10 April 2020

Cara Hilangkan Biji Kolestrol di Muka

Biji Kolestrol atau nama lainnya Biji Milia  merupakan benjolan lemak yang berkembang di bawah kulit



set shaklee biji kolestrol


Kewujudannya tentunya merimaskan empunya badan terutamanya tumbuh sekitar muka, bawah mata, pipi dan kawasan lain sekitar tubuh. Ada ssesetengah nya juga tumbuh di alat kelamin. Biji kolestrol wujud di bahagian badan yang mempunyai kelenjar Pilosebaceus (kawasan folikel rambut/bulu tumbuh), sama seperti jerawat. Ketumbuhan biji kolestrol ini bersaiz 1 hingga 2 mm kebiasaanya.


shaklee

Punca Tumbuhnya Biji Kolestrol

Walaupun salah satu penyebab utama biji kolestrol adalah tahap lipoprotein berkepadatan rendah yang tinggi (LDL atau ‘kolesterol’ jahat) di dalam badan, ia juga boleh disebabkan oleh faktor lain seperti :
  1. Kolestrol Tinggi
  2. Perubahan hormon
  3. Penyakit Kencing Manis
  4. Masalah hati

Ketumbuhan biji kolestrol ini tentunya merimaskan dan mengurangkan keyakinan diri terutamanya apabila tumbuh di kawasan muka.

Bolehkan biji kolestrol di hilangkan?

Kebiasaanya biji kolestrol ini hanya boleh dihilangkan dengan rawatan laser dan pembedahan. Oleh kerana biji kolestrol ini kebanyakannya tumbuh di kawasan mata di mana ia sangat berisiko, maka biji kolestroliboleh dihilangkan secara perlahan-lhan dengan mengatasi puncanya yang boleh dikawal. Kebanyakan biji kolestrol ini adalah disebabkan Kolestrol tinggi.



Maka untuk menghilangkan biji kolestrol ini, langkah yang boleh di ambil adalah dengan mengurangkan tahap kolestrol dalam badan seperti :



cara hilangkan biji kolestrol

  • Biji Halba
Biji halba mampu meratakan biji kolestrol ini secara perlahan-lahan. Caranya, Rendamkan 2 sudu teh biji halba dalam segelas air semalaman. Anda boleh meminum air rendaman biji halba ini keesokan harinya semasa perut kosong untuk mengurangkan kolestrol dalam badan. Selain itu, anda juga boleh sapukan air rendaman ini pada biji kolestrol dan urutkan kawasan tersebut perlahan-lahan supaya ianya meresap ke dalam kulit.





hilangkan biji kolestrol

  • Kulit Pisang
Kulit Pisang boleh digunakan secara semulajadi bagi menghilangkan biji kolestrol. Ini kerana kulit pisang bersifat antioksidan yang mampu menghilangkan biji kolestrol. Caranya sangat mudah, sapukan kulit pisang pada biji kolestrol. Biarkan selama 30minit, bilas dengan air.




hilangkan biji kolestrol

  • Cuka Epal
Cuka epal juga merupakan bahan yang sangat berkesanmengurangkan LDL atau Kolestrol jahat dalam badan. Sari cuka epal mampu mencairkan kolestrol dan lemak serta detoks hati. Selain itu, asid asetik yang terdapat dalam cuka epal mampu menipiskan biji kolestrol.
Caranya, anda hanya perlu merendam kapas dengan cuka epal dan lekatkan dikawasan yang terdapat biji kolestrol. Biarkan selama 2 jam dan bilas dengan air suam. Lakukan sekurang-kurangnya 2kali sehari sehingga biji kolestrol hilang. Selain itu, anda juga bole meminum cuka epal (1 sudu besar) yang dicampurkan dengan sedikit madu dalam segelas air suam. Minum 2 kali sehari.




hilangkan biji kolestrol

  • Bawang Putih
Bawang putih sangat bermanfaat bagi mengurangkan paras kolestrol bahkan bawang putih juga mampu meratakan biji kolestrol. Caranya, tumbuk bawang putih sehingga menjadi pes dan sapukan paa biji kolestrol. Kemudian, tutup kawasan tersebut dengan kapas bagi mengelakkan bawang termasuk ke dalam mata.
Anda juga boleh menggantikan bawang putih dengan menggunakan tablet bawan putih (Garlic). Selain itu, bagi mengurangkan kolestrol dalam badan, bawang putih juga boleh di makan sebanyak 2-3 ulas setiap pagi semasa perut kosong, atau juga digantikan dengan tablet bawang putih sebagai alternatif menurunkan paras kolestrol.




hilangkan biji kolestrol


  • Badam
Tahukah anda? Nutrien dalam badam mampu mengawal enzim yang terlibat dalam sintesis kolesterol dan pengeluaran asid hempedu. Pengambilan badam setiap hari sangat membantu untuk mencegah penyakit kardio-metabolik.
Untuk mengilangkan biji kolestrol, tambahkan sedikitsusu bersama 1 sudu serbuk badam untuk membentuk pes dan sapukan pada biji kolestrol. Ulang lakukan setiap hari. Bahkan anda juga boleh merendam 4-5biji badam ke dalam segelas air semalaman dan minumlah di awal pagi bagi mengurangkan kolestrol anda.


Selain mengamalkan petua dari dapur ini juga, anda haruslah menjaga pemakanan seharian anda untuk mencapai diet seimbangg. Diet seimbang ini sangat penting untuk mengawal para kolestrol dalam badan yang mampu mendatangkan pelbagai penyakit berbahaya dan berisiko.

Anda di sarankan untuk :
1. Mengurangkan makanan berlemak dan bergoreng
2. Mengambil produk tenusu yang rendah lemak atau tanpa lemak
3. Makan lebih banyak buah-buahan dan sayur-sayuran
4. Elakkan mengambil karbohidrat ringkas dan gula yang diproses secara berlebihan
5. Jadikan makanan tinggi serat sebagai pemakanan harian


CADANGAN SUPLEMEN UNTUK MEMBANTU MASALAH BIJI KOLESTROL



APA KATA PENGGUNA?








BAGAIMANA NAK DAPATKAN PRODUK SHAKLEE?

Hubungi Niza segera!😉







Tuesday, 3 September 2019

7 Tips Mengatasi Kulit Kering & Bersisik

Assalamualaikum wbt,

Dipasaran hari ini terdapat pelbagai produk kosmetik dan penjagaan kulit dan tidak kurang yang menkategorikan produk mengikut kesesuaian kulit.

Jadi, mudah untuk pengguna untuk meneliti produk yang bersesuaian dengan jenis kulit masing-masing.

Namun hari ini, Niza nak share tentang Kulit Kering dan mengelupas je!

Ada yang sedang mengalami kulit kering, mengelupas dan bersisik?


cara atasi kulit kering dan bersisik



Ha.. selain pemilihan produk yang bersesuaian, ada tips dan petua yang mudah untuk di amalkan untuk atasi masalah kulit kering dan bersisik ni. ><

Apa yang boleh dilakukan adalah :



1. Menjaga pemakanan. Tingkatkan pengambilan sayur dan buah-buahan.

Bagi sesetengah orang mungkin ianya bunyi cliche kan? Tapi percayalah dengan pengambilan ekstra dari biasa mampu 'merawat' kulit kering tu dengan cara memberi lembapan.

Nice idea to share with adalah, mungkin boleh jadikan buah atau sup sayuran sebagai snek! Menarik bunyi nya kan?



2.  Banyakkan minum air putih

Dalam kebanyakan penjagaan kesihatan pun memang disarankan untuk meningkatkan pengambilan air putih seharian iaitu sekurang-kurangnya 8gelas sehari.

Air putih mampu melancarkan proses sistem dalam tubuh kita. Apatah untuk mengekalkan kelembapan kulit kita, air putih mampu mengelakkan dehidrasi salah satu puinca kulit kering.



3. Elakkan mandi dengan menggunakan air panas.

Elakkan mandi dengan air panas atau terlalu dingin. Kedua suhu ini mampu menghilangkan lembapan kulit. Seeloknya, mandi menggunakan air suam.



4. Hindari menggosok muka terlalu kerap.

Sesetengah orang menjadi habit untuk menggosok muka tanpa sengaja. Ianya tidaklah salah, tetapi elakkan terlalu kerap menggosok muka tanpa sebab. 

Sebaiknya jika ingin menggosok atau mengelap muka, jangan digosok kerana kulit muka sangat sensitif. Cukuplah sekadar di'dap dap' menggunakan tisu atau tuala yang bersih.


masalah kulit kering



5. Pilih pencuci muka yang bersesuaian dengan kulit.

Terdapat banyak rangkaian produk penjagaan muka di pasaran hari ini. Dapatkan konsultasi atau teliti terlebih dahulu sebelum membeli.

Sebaiknya pilihlah pencuci muka yang kurang atau tidak berbuih.
Ini kerana pencuci muka yang terlalu berbuih akan menghilangkan lembapan kulit melalui bahan yang terdapat di dalamnya.


6. Sentiasa memakai Pelindung UV (sunblock) semasa di luar dan rajin memakai masker secara berkala.

Pelindung UV hendaklah sentiasa dipakai setiap kali keluar dari rumah tidak kiralah bekerja di bawah terik mentari atau di dalam penghawa dingin yang sejuk!

Cuaca terlalu panas atau terlalu sejuk akan menyebabkan kulit hilang lempbapan dan akan terhidrasi.

Jadi pastikan anda sentiasa memakai pelindung UV. Lebih baik jika pelindung Uv yang juga bertindak sebagai pelembap.💝



Tuesday, 6 August 2019

Tips Melembap Dan Menyegarkan Kulit Berminyak Secara Semulajadi

Kulit berminyak boleh dikategorikan sebagai kulit yang perlu di jaga dengan rapi seperti kulit sensitif.

Secara ilmiahnya, kaedah terbaik untuk merawat kulit berminyak adalah dengan menggunakan daun Pudina untuk mengatasi masalah ini.


BAHAN-BAHAN :
1. 2 Sudu makan Daun Kari
2. 2 Sudu makan Daun Pudina
3. 3 Cawan air

CARA-CARANYA:
1. Kisarkan daun kari dan daun pudina bersama air dan didihkan.
2. Setelah mendidih, biarkan ianya sejuk.
3. Tapis air tersebut untuk mengambil 'extract'nya sahaja.
4. Simpan dalam botol untuk digunak sebagai 'toner'.
5. Bersihkan wajah dengan air dan tuala bersih selepas memakainya.

Selamat Mencuba!

Saturday, 27 August 2016

7 Cara Memastikan Otak Yang Cergas

Assalamualaikum wbt,

Otak merupakan organ yang sangat penting dalam tubuh manusia kerana otak memainkan peranan penting bagi seluruh sistem tubuh seperti mengawalatur dan memberi arahan supaya sistem tubuh berfungsi dengan normal dan baik. 

Otak yang sihat lahir dari tubuh badan yang sihat dan lengkap dengan nutrisi yang seimbang.

7tips otak cerdas


Bagi meningkatkan fungsi otak dan menjamin kecerdasan otak, berikut merupakan aktiviti yang boleh dilakukan :

1. Senaman Neurobic

Senaman neurobic merupakan senaman yang melibatkan otak dan menghubungkan neuron. Pelbagai aktiviti seperti menyelesaikan puzzle, bermain teka-teki, bermain catur dan pelbagai aktivti yang memerlukan  kemahiran berfikir dan melibatkan otak.

2. Pemakanan yang sihat

Pemakanan yang sihat akan menyumbang kepada perkembangan otak yang sihat. Antara makanan yag bagus untuk minda/otak adalah makanan yang mengandungi omega-3 dan omega-6.

Asid lemak Omega-3 memainkan peranan penting dalam mengawalatur perembesan & keupayaan neurotransmitter dalam otak (meningkatkan keupayaan otak untuk bekerja)

Asid lemak Omega-6 pula memainkan peranan dalam peningkatan kekuatan daya ingatan.

Ketidakseimbangan asid lemak ini akan menyumbang kepada masalah kesukaran dalam pembelajaran, masalah sikap termasuklah gangguan disleksia dan autisme.

Selain itu, antara makanan yang menggalakkan fungsi otak adalah seperti telur, avocado, tomato, kobis merah dan halia.

3. Mencuba sesuatu yang baru

Sesuatu aktiviti yang terbiasa dilakukan akan disimpan dalam memori otak dan menjadikan kita kurang mengoptimumkan penggunaan otak. Aktiviti baru dapat meransang otak untuk berfikir sekaligus menyambung neuron dalam otak. 

Antara aktiviti yang dapat dilakukan adalah dengan mempelajari bahasa asing, memahami karya-karya tulisan dan seumpamanya.

4. Bersosial dengan orang ramai

Aktiviti bersosial seperti berbual, bertukar-tukar pendapat dan idea, perbincangan tentang suatu penyelesaian masalah dapat meningkatkan kemahiran kognitif dan keupayaan berfikir.

5. Tidur yang cukup

Tidur merupakan kerehatan bagi otak setelah seharian bekerja. Rehat yang cukup dapat meningkatkan fungsinya dan menghindari otak dari tekanan yang berlebihan.

6. Bersenam

Senaman juga membantu dalam peningkatan fungsi otak. Kajian menunjukkan dengan membuat senaman seperti berjoging, berbasikal, berenang atau berjalan pantas dapat membantu pengaliran darah yang baik ke otak sekaligus mmbekalkan oksigen yang cukup untuk fungsi otak.


7. Pengambilan ubat-ubatan yang terkawal

Pengambilan ubat-ubatan hendaklah dalam pantauan ahli perubatan. Hal ini kerana ubat-ubatan yang mengandungi bahan-bahan yang menghalang neurotransmitter atau pembentukannya akan membantutkan fungsi otak.


Secara kesimpulannya, keberhasilan dan peningkatan otak dapat dipertingkatkan dengan gaya hidup yang sihat dan berkesan, Keupayaan otak yang baik mampu mengurangkan risiko penyakit yang berkaitan dengan kemahiran kognitif seperta daya ingatan, menganalisa, penyelesaian masalah dan seumpama dengannya.

Niza Ahmad,
014.567.1920

Tuesday, 26 July 2016

12 Beza Ubat dan Suplemen Anda Perlu Tahu

Assalamualaikum wbt


"Banyak nya suplemen kena makan? Tak pe ke makan banyak-banyak ni?"



Selalu saya di tanya soalan ni bila buka lemari suplemen saya. Almaklum di situ la letak 'khazanah' Vit c, Vita-lea, B-complex, GLA, Vit E, ESP dan segala bagai lagi yang jadi 'suppliear tambahan' saya setiap hari. 

Manakan tidak, makan sehari-hari yang saya ambil belum tentu cukup dengan keperluan nutrisi tubuh saya. Jad, bagi membetulkan persepsi dan kefahaman 'ramai orang' tentang beza ubat dan suplemen ni, makanya Speciaaaalll saya tulis entry ni! Semoga membantu ^^





Tahniah sebab berjaya habiskan bacaan! semoga jadi ilmu yang bermanfaat untuk anda =D



Thursday, 21 July 2016

13 Makanan Tinggi Protein


 Assalamualaikum wbt

Mengapa Protein dikatakan bagus untuk DIET berbanding Karbohidrat?

Protein Berfungsi :


1. Bertindak sebagai sumber tenaga
2. Mengatur keseimbangan kadar asid dalam sel
3. Mampu meningkatkan kadar metabolisme
4. Membentuk dan mempernbaiki otot yang rosak
5. Memperbaiki di peringkat sel
6. Protein juga mampu meransang pengeluaran hormon yang menenggelamkan rasa lapar
7. Tubuh membakar lebih banyak kalori ketika makan makanan yang tinggi PROTEIN                berbanding KARBOHIDRAT


Jenis-jenis Protein:



1. Protein Nabati (Protein berasaskan tumbuhan)
 - cth : Tauhu, tempe, kacang badam dll


2. Protein Hewani (Protein berasakan haiwan)
 - cth : ikan, telur, susu kambing dll




Makanan Mengandungi Tinggi Protein:


1. Dada Ayam (28gm/100gm)
- Dada Ayam mengandungi protein yang tinggi dan rendah lemak berbanding bahagian ayam yang lain.

2. Daging Kambing (24gm/100gm)

3. Daging Lembu (20.3 gm/100gm)

4. Udang (20.3 gm/100gm)

5. Ikan Salmon (20.35gm/100gm)
- Ikan Salmon mengandungi omega-3 yang baik untuk tubuh dan kandungan kalori yang Rendah.

6. Ikan Tuna (29gm/100gm)

7. Telur (12.6gm/100gm)

8. Susu Kambing(3.5gm/100gm)

9. Keju (21gm/100gm)

10. Kacang Soya (36.49gm/100gm)

11. Kacang Badam (21.22gm/100gm)

12. Brokoli (2.82gm/100gm)

13. Bayam (3.6gm/100gm)



Pilihlah makanan yang mengandungi protein tinggi berbanding karbohidrat kerana Protein akan memberi kesan kenyang dalam jangka masa yang panjang.

Semoga entry kali ini bermanfaat! ^^



Tuesday, 19 July 2016

Body Build dengan Shaklee?

SET BINA BADAN

Assalamualaikum wbt

Set Bina Badan pun hado?
Hadoo.. Jangan risau sebab Shaklee adalah Syarikat Suplemen yang Selamat, Semulajadi dan berkesan. Since ianya adalah suplemen, perlu kita faham dulu apa fungsi suplemen berbanding ubat. ^^ 

Suplemen, bahasa ringkasnya adalah makanan tambahan yang membantu untuk 'support' kekurangan nutrisi dalam badan. Kebiasaanya nutrisi boleh didapatkan daripada makanan yang dimakan seharian. Namun, kekurangan nutrisi bisa terjadi kerana pemakanan yang kurang berkhasiat, tidak seimbang dan tidak asli (GMO-Genetically Modified Organism) yang di ambil kita hari ini. Jadi, setiap permasalahan insyaAllah ada jalannya untuk di ikhtiarkan bersama Shaklee kerana Produk Shaklee melalui ujian klinikal khas oleh pakar-pakar nutrisi.

Untuk Cadangan bagi anda yang ingin bina badan (Body builder), anda di sarankan untuk mengambil :

1.       ESP/Cinch Shake
2.       Mealshake
3.       Ostematrix

·         ESP/Cinch Shake

- Mempunyai GI yang rendah
- Memberi tenaga segera
-Diperkaya dengan Leucine yang membantu memelihara otot semasa menurunkan berat badan (Cinch Shake)
- Mempunyai kandungan serat yang tinggi

Cinch Shake



·         Mealshake

- Mempunyai nutrisi lengkap (24 jenis vitamin, mineral & zat yang diperlukan)
- Membantu tumbesaran (mengandungi asid folik, biotin, kalsium & magnesium yang diperlukan untuk membina tulang & sel-sel semasa proses tumbesaran
- Kaya dengan serat larut untuk membantu membuang lemak berlebihan dan sisa buangan dari perut & usus.

Mealshake



·         Ostematrix

- Memelihara metabolisma kerangka & pertumbuhan otot
- Menguatkan tulang
- Mengaktifkan enzim tubuh & menghasilkan tenaga.


Ostematrix


Dah go through kenapa 3 produk ni sangaatttt best untuk anda yang ingin bina badan?

Nice. 

Jom dapatkan hari ini produk oseemm ni! ^^


Niza Ahmad,
014-5671920

Friday, 15 July 2016

18 Cara Atasi Gastrik Secara Semulajadi


Assalamualaikum wbt.

Menjadi suatu ‘kesengsaraan’ apabila GASTRIK menyerang kan?
Sepanjang bergelar mahasiswa di universiti, Allah temukan saya dengan ramaiiii sahabat-sahabat yang mengalami masalah Gastrik ni. Lewat makan, masuk angin dan mula lah gastrik menyerang. Sakitnya gastrik tu tak dapat saya bayangkan kerana Alhamdulillah saya bukan salah seorang dari mereka. Jadi, bagi orang-orang yang tergolong dalam kalangan pernah dan selalu mengalami Gastrik, apa yang boleh anda lakukan untuk atasi masalah ni? Semoga 18 Cara Atasi Gastrik ini mampu membantu anda. ^^


Gastrik










1. Jangan tinggal Sarapan!


- Bagi anda yang selalu mengalami Gastrik, biasakan dan amalkan ambil sarapan awal pagi. Jangaaannn tinggal sarapan. Ini kerana, perut yang kosong akan menjadi asid yang dirembeskan dalam perut menjadikan perut pedih dan memberi ruang untuk Gastrik menyerang



2. Elakkan sarapan/makan dengan makanan berasid(masam) atau pedas

- Jika anda seorang penggemar makanan masam/pedas, belajarlah untuk kurang-kurangkan kesukaan anda tu ^^ . Makanan yang masam dan pedas akan meninggalkan kesan ketidakselesaan pada perut.



3. Biasakan makanan yang bersifat alkali

- Makanan yang bersifat alkali sangat membantu untuk meneutralkan asid dalam perut.





Sayur-sayuran bersifat alkali 




4. Makan lebih kerap (dengan kuantiti yang sedikit)


- Makan dengan kadar yang kerap akan mengurangkan keasidan di dalam perut. Asid yang dirembeskan dalam perut dapat digunakan untuk mencerna/memproses makanan yang dimakan.



5. Elakkan makan yang mempunyai bahan pengawet

- Elakkan makanan yang mempunyai bahan pengawet seperti makan yang diperap dan dijeruk. Makanan saperti ini mempunyai pH keasidan yang agak tinggi.

- Walaupun mustahil untuk mendapatkan makanan tanpa pengawet pada zaman yang serba ‘mudah’ ini, namun anda punyai pilihan untuk memilih makanan yang KURANG bahan pengawet.



6.Elakkan makan terlalu banyak dalam satu masa


- Makan terlalu banyak pada satu masa akan menyebabkan ketidakselesaan pada perut seperti sneak,kembung dan seumpamanya.



7. Berhenti mengambil ubat tahan sakit (pain killer)


- Kita selalu dibiasakan dengan ubat tahan sakit. Sakit sikit painkiller yang di cari. Dos ubat tahan sakit yang tidak terkawal akan memberi kesan pada perut disebabkan bahan kimia yang terdapat dalam ubat tahan sakit tersebut.



8. BERHENTI Merokok, minuman beralkohol & minuman bikarbonat


- Buat anda yang biasa dengan rokok atau minuman beralkohol, perlahan-lahan tinggalkan tabiat yang tidak sihat ini! Kandungan rokok dan alcohol sangat memberi kesan yang bahaya pada tubuh anda.
- Minuman bikarbonat atau bergas bersifat tajam dan mampu memberi kesan pada perut.



9. Amalkan minum air sekurang-kurangnya 3L sehari

- Tubuh kita memerlukan air yang banyak untuk memfungsikan sistem dalam tubuh dengan baik.
- Air yang banyak mampu mengurankan pH asid dalam perut/tubuh



10. Makan/minum air bersumberkan halia

- Halia sangat membantu membuang angina dalam tubuh.



11. Minum Susu

- Susu bersifat alkali dan mampu meneutralkan asid dalam perut.



12. Makan Bawang putih bakar

- Bawang putih sangat membantu melawas, membuang angina akibat gastrik.
- Cara-caranya, bakal seulas bawang putih selama 1-2 minit, kemudian kupas kulitnya dan basuhkan sedikit bahagian kehitaman akibat dibakar dan kunyah begitu sahaja. Walaupun rasanya kurang enak, namun ianya sangat bagus untuk mengatasi gastrik. ^^



13. Menggigit bunga cengkih

- Dengan menggigit bunga cengkih mampu menghasilkan air liur yang sangat membantu untuk penghadaman.



14. Minum air bersama Habbatus Sauda’

- Habbatus sauda’ merupakan makanan sunnah yang dipercayai mampu mengubati pelbagai penyakit.



15. Amalkan meminum air kelapa dan buah-buahan segar


- Air kelapa dan buah segar seperti pisang mempunyai pH yang tinggi yang mampu menutralkan asid dan melindungi perut dari asid dalam perut.



16. Belajar untuk mengawal tekanan

- Tekanan mampu menganggu hormone dan sistem tubuh. Sistem tubuh yang tidak stabil mampu menjejaskan kesihatan anda.



17. Ambil Vitamin B12, Vitamin E dan Vitamin C

- Semasa gastrik menyerang, vitamin-vitamin akan rosak dan dimusnahkan. Jadi, ambillah makanan yang mempunyai vitamin-vitamin tersebut untuk menggantikannya semula.



18. Lewatkan bersahur

- Bagi anda yang ingin berpuasa, lewatkanlah waktu bersahur sekitar +- 1jam sebelum waktu imsak supaya makanan yang diproses mampu memberi tenaga untuk anda bekerja sepanjang hari.


Kesimpulannya, amalkan lah pemakanan dan gaya hidup sihat untuk hidup yang berkualiti dan produktif! Selamat beramal dan semoga anda dikurniakan kesembuhan dan dikurniakan kesihatan yang berpanjangan. ^^

Niza Ahmad,
014-5671920


Thursday, 14 July 2016

Set Gastrik


Assalamualaikum wbt

ANDA MEMPUNYAI GASTRIK?
PEDIH PERUT SAAT GASTRIK MENYERANG?
--------------------------------------------------------------------------------------------
Pantang lewat makan, pedih perut!
Pantang makan pedas, pedih perut!
Pantang salah makan, pedih perut!
Pantang makan masam, pedih perut!

--------------------------------------------------------------------------------------------

Jangan risau, Alhamdulillah ramai yang dah berjaya ikhtiar bersama produk Selamat,Semulajadi dan Berkesan dari syarikat Hijau ni! >_<
Apa yang sesuai di ambil oleh pesakit Gastrik?

1. Energy Soy Protein (ESP)
2. Peppermint-Ginger Plus
3. Alfalfa

Kenapa 3 Produk ni??


ESP

·         ESP
- Pembekal tenaga segera
- Mengandungi Protin : merupakan bahan utama dalam pembentukan tisu > organ > sistem penghadaman
- Mempunyai indeks glisemik yang rendah : melepaskan glukos perlahan-lahan dalam tubuh (memberi efek kenyang dalam jangka masa yang panjang)





Peppermint-Ginger Plus

·         Peppermint-Ginger Plus
- Mencegah masalah gastrik dan masalah penghadaman
- Mencuci usus dan perut
- Membantu penghadaman





Alfalfa

·         Alfalfa
- Membantu dalam perubahan patologi dalam usus & perut
- Membaiki masalah penghadaman

- Bersifat alkali untuk meneutralkan asid dalam perut.



Gabungan ketiga-tiga produk ini mampu membantu mengatasi masalah Gastrik anda! Jom dapatkan segera. ^^


Niza Ahmad,
014-5671920.
Copyright© -NizaAhmad.com - Pengedar Shaklee Malaysia- All Rights Reserved