Kebaikan ESP Shaklee

Assalamua'laikum wbt..

 ESP = Energy Soy Protein.

Untuk apa?

meh baca ni..

KEPENTINGAN PROTEIN


Protein adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia. Ia juga meransang fungsi psikologi. Maka, Setiap organ kita memerlukan protein .

AKIBAT KEKURANGAN PROTEIN


Kekurangan protein menyebabkan kelemahan dalam sistem imun untuk melawan penyakit, masalah lebihan air yang tinggi dalam badan, kehilangan kepejalan otot, perubahan warna rambut, bantut pertumbuhan , masalah penghadaman , masalah penghasilan darah dan hormon, dan akhirnya boleh membawa kepada kegagalan fungsi organ yang akhirnya boleh membawa kepada kematian.


Protein boleh di dapati dalam pemakan seharian kita seperti ikan, bijirin, daging bla bla bla..
tapi, persoalannya apakah hidangan harian kita mengandungi protein (terutama pada yang tidak menitik beratkan khasiat dalam makanan). ok, kalau ada bagus. alhamdulillah. tapi, persoalan lagi apakah kuantitinya cukup untuk di 'consume' kan ke seluruh badan kita.

Jadi, di sini fungsi suplemen tambahan.






MANFAAT UTAMA YANG ANDA DAPAT DARI ESP.


1. Awet Muda 

- Asid Amino penting untuk membina otot ,kuku, rambut, darah, organ, kulit, gland dll.. Pengambilan yang kerap adalah KUNCI kepada AWET MUDA. InsyaAllah. ^^


2. Baik untuk Hormon 

- Kacang Soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, fungsinya bersamaan dengan hormon wanita . Ia membantu merendahlan paras kolestrol, mencegah risiko Osteoporosis dan Sakit Jantung.


3. Baik untuk Prostat

 - Geinstein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser . Ia memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum ia menularkan sel DNA kepada sel kanser . Ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menopaus dan pembesaran prostat.

4. Kulit Remaja

 - Meransang pembentukan semula kulit dan otot , mengurangkan kedutan, agen anti-penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot , percepat sembuhan luka dan mengurangkan kesan parut.

5. Pembekal Tenaga

 - Membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun, makan ia baik untuk kekal bertenaga, MENCEGAH MIGRAIN, INSOMNIA dan TEKANAN.


6. Membaiki Pigmentasi 

- Membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, membaiki masalah pigmentasi, kedutan dan kesan tua.


7. Membaiki Memori 

- Meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan ransangan.



:: Produk Shaklee berasaskan sumber semulajadi. :: 



Berminat?

Niza : 0145671920
         : https://www.facebook.com/nnizaahmad (PM)
         : nizaahmad192@gmail.com (email)



w'salam.

Post a Comment

0 Comments