Bagaimana Akhirnya Saya Sign Up?

 Assalamualaikum wbt.

Bagaimana akhirnya saya sign-up dengan company Hijau ni?



Its had been almost 3 years ago. <3

Kadang rezeki kita tak tahu pun dimana dan bagaimana kita nak ‘jemput’ kan?

As a student yang menerima pinjaman P***N, memang every sem akan semput di hujung-hujung sem dengan pelbagai kos sebagai student nak di tanggung kan?

Saya diperkenalkan dengan syarikat hijau ni melalui ‘lifestyle’ di rumah. Di rumah memang saya telan segala bagai suplemen dari syarikat Hijau ni sebab that time sistur sy memang SID, sikit-sikit jatuh cinta dengan Produk ^^

Slow-slow jugak saya ‘perhati’ dan searching bagaimana sistem syarikat Hijau.
Saya teruja!

1. Family Business


- Bisnes based on ‘give more’. Banyak memberi. Setiap kali attend talk atau bengkel tentang bisnes ni, saya impress. They teach to help others, motivated people, bantu tambah nilai hidup orang.  Jarang saya jumpa bisnes yang mengutamakan orang lain dari kehendak sendiri sedangkan inilah nilai yang Islam ajar. ‘Bantu mudahkan urusan orang, Allah bantu mudahkan urusan kamu.’

- Setiap hari dihidangkan dengan ingtan tentang kebergantungan rezeki pada Allah. Bantu tambah nilai hidup orang lain, bagaimana nak go with this bisnes. Setiap hariiiii tips membina. Bukan sekadar tips growth bisnes, tapi tips untuk develop diri sendiri untuk jadi lebih baik.

- Bisnes group yang saya boleh katakan sebagai family. Sangat mesra dan tak lokek memberi, memberi, memberi. Group bonding yang umpama keluarga sendiri. Family day, rewards untuk anak-anak bisnes pun memotivasikan!
Ini sebab kenapa saya Jatuh cinta!


2. Less Price up to 15-20% untuk produk Syarikat Hijau


- Selalu saya dengar mahalnya produk ni! Bagi saya, ianya tak lah mahal mana berbanding nilai dan nikmat kesihatan yang Allah pinjamkan ni kan? Saya ditemukan dengan SLE, kanser, stroke survivor. Face to face. Dengar sharing dari mereka buat menitik ayaq mata! Sungguh priceless! Mungkin kita belum merasa nikmat tu hingga kita kehilangannya barangakali?

- Dengan join syarikat Hijau, saya dapat nikmati 15-20% diskaun hanya dengan RM80 keahlian seumur hidup. Produk berkesan, semulajadi. Sape tak nak? Dengan harga lebih murah dan banyakkkk lagi kelebihan lain langsung dan tak langsung.


3. Cashback bonus every months


- Dengan sign-up sebagai ahli ‘keluarga’ syarikat Hijau, saya dapat cashback setiap pertengahan bulan berdasarkan pembelian setiap bulan. Banyak saya beli, besauu lagi cashback saya dapat. Belum include insentif sebagai ‘leader’ bilamana kita bekerja dalam kumpulan ‘family bisnes’ kita ni.
- Family bisnes yang kita develop, itulah kumpulan dan kumpulan yang jadi tanggungjawab untuk kita pimpin untuk sesama berjaya dalam bisnes.
‘Kalau nak cepat jalan la sorang, tapi kalau nak berjalan lama maka jalanlah beramai-ramai’
Ini lah value nya yang saya sayang sangat. Bisnes ni ajar ‘its not about me. But, its about us’  <3


4. Car Bonus insentif


- Setiap orang berpeluang! Bonus kereta. Setimpal dengan usaha, Company reward pulak dengan bonus kereta setiap bulan. Kereta apa? Anda pilih kereta apa, tapi setiap bulan company bayarkan berdasarkan effort anda.  Sapa lagi nak tolong bayaq kereta hang pakai free-free??


5. Percutian 5 ***** Dalam dan Luar Negara.


- Tak cukup dengan bonus kereta, company bawa pulak bercuti. Bukan anda sorang, tapi angkut sekali suami/isteri, mak, ayah, anak-anak! <3  Setiap tahun destinasi menarik menanti. Umrah? Italy? London? There are suprises for those deserved. Maka nikmat Tuhan yang mana lagi kamu dustakan? Laluan dah tersedia, tinggal nak bergerak je. ^^


6. Sistem online purchase yang awesome!




- Time by time, company selaluuu improve untuk mudahkan customer mahupun SID (baca; Shaklee Independent Distributor). Hingga la lahirnya sistem Shaklee2u! Klik-klik je semua beres.


Bagaimana Sistem online mudahkan dan membantu dalam mengembangkan bisnes ni?

a) Tak Perlu simpan stok (keluar modal riban-riban)
- Untuk permulaan, saya sign-up semasa di tahun 2 pengajian. Sebagai student memang takde modal nk simpan stok banyak-banyakkk. Jadi, bila customer-customer kesayangan saya order, saya hanya perlu buka website, klik-klik dan buat bayaran, siap! Company yang tolong poskan sampai ke customer. Mudah kerja!

b) Customer pun boleh klik-klik sendiri produk pilihan melalui sistem e-sell. Hanya dengan klik link, pilih produk pilihan, masukkan data seperti alamat dan no. fon, buat bayaran, done! Betapa ianya memudahkan saya sebagai SID untuk menyampaiiikan produk pada pelanggan. =D

c) Melalui sistem online Shaklee2u juga, saya boleh daftarkan ahli keluarga baru dengan mudah! Tak perlu lagi isi boring, faks dan segala bagai. I appreciate that. Zaman tu dah berlalu.. ;) Sekarang hanya klik-klik ja dah rasmi jadi ‘family baru’ kami =)

d) Tak habis lagiiii.. Ada lagi, setiap hari, minggu, saya update ‘level’ saya untuk lebih lajuuu untuk kejar target. Macam manaaa? Melalui GI (baca: Genealogy Inquiry) saya boleh check ‘di mana’ status bisnes saya, maka ianya membantu saya kerja lebih kerass untuk achieve aim. Begin with end in mind kan? Setiap orang ada aim yang hendak di capai. Maka GI ni membantu saya ‘muhasabah diri’ >_<

e) Lagi! Shaklee2u juga selalu update news terbaru. Segala information tentang event terdekat, bengkel, dan promosi produk juga selalu di update. Kalau kat kampus, we all gelar ‘portal’ lah. :p


So,lengkap! Semuanya di hujung jari. Duduk rumah pun boleh buat bisnes ;D

Sebab tu saya pilih <3 SHAKLEE <3

Banyakkk sangat nak list apa yang membuatkan saya akhirnya ‘surrender’ untuk tengok saja. Saya pilih untuk turut serta. Mungkin anda orang seterusnya bakal ‘ahli keluarga’ kami? Welcoming u in advanced <3


Niza Ahmad,

014-5671920

Post a Comment

0 Comments