Ramadan dengan Set Puasa Shaklee

Ramadan dengan Set Puasa Shaklee

Sekejap je masa berlalu, kurang 2 minggu lagi kita dah nak bertemu Ramadan 1444H. MasyaAllah. 

Alhamdulillah Genap 9 tahun sejak 2014, Niza berpuasa dengan Set Shaklee! Sebelum Niza share pengalaman Niza Berpuasa dengan Set Shaklee, Jom kita amalkan doa ni. Semoga Kita dalam kalangan insan-insan terpilih bertemu bulan mulia ni. InsyaAllah. Aameen ya Allah ya Mujib.


Doa Bulan Syaaban



Alhamdulillah sejak 2014 Niza bertemu Shaklee, belum pernah lagi Puasa missed dengan Set Puasa Shaklee. Dari Zaman Bergelar pelajar, bekerja, berkahwin hingga sekarang. Terpaling utama yang Niza akan ambil adalah Protein Shake  & Performance Drink ditambah dengan Cinch Tea. 

Alhamdulillah memang sangat membantu untuk kurangkan rasa lapar & dahaga. Extra pakej adalah bila raya, sarung baju, ehh dah longgar! Bagaimana Set Puasa 123 Shaklee membantu kita puasa bertenaga? 

Menjelang puasa ni, golongan ibu terutamanya yang pertama kali bergelar ibu pasti risau 'prestasi' merudum bila berpuasa, tak makan dan minum dalam tempoh jangka masa yang panjang. Mana nak mengurus anak, rumahtangga, kerja lagi. Apatah lagi Ibu Menyusu semasa bulan puasa.

Tak perlu risau lagi dengan Set Puasa 123!


Set Puasa Shaklee


Set Puasa Shaklee dilengkapi dengan Protein yang Memberi Tenaga, mengenyangkan dan juga Minuman elektrolit yang membantu mengurangkan haus dan dahaga semasa berpuasa.


1. ESP 

Set Puasa Shaklee

ESP (Energizing Soy Protein) ini sangat terkenal sebagai 'Energy Booster'. Semasa Zaman study dulu, Breakfast Niza wajib shake ESP ni walau tak berpuasa. Sangat membantu memberi tenaga bagi yang tak sempat nak masak berat-berat awal pagi. Semudah 123, Shake je dah siap!

Untuk Ibu hamil & menyusu, ESP ni sangat membantu mengelakkan rasa lemau dan membantu dalam Penghasilan Susu yang meriah & Pekat. Apatah lagi kalau bulan puasa ni kan? A must untuk add on ESP sebagai Protein wajib ambil.



2. Cinch Shake


Selain ESP, Cinch Shake Shaklee juga diperbuat dari Protein tumbuhan yang memberi tenaga berpanjangan! Protein Shaklee yang sedap dan mudah disediakan ini tidak meningkatkan paras gula dalam darah secara drastik ya. 

Cinch Shake juga sesuai dijadikan sebagai Pengganti makanan buat anda yang tak rajin betul nak makan awal pagi semasa sahur. Jangan risau dah ye sebab Cinch Shake lengkap dengan 20 jenis nutrisi yang diperlukan badan.

Berbeza sangat dengan makan makanan yang tinggi glisemik indeks seperti nasi, mee dan makanan lain yang memberi rasa kenyang selepas makan, tapi selepas 3-4jam perut dah berkeroncong semula. Hal ini terjadi apabila gula (Karbo) yang dilepaskan dalam darah dengan cepat dan hasilnya, selepas kadar gula turun dengan drastik selepas makan makanan tadi, perut akan rasa lapar semula.

Disebabkan itu, kita digalakkan makan makanan rendah glisemik indeks terutama apabila berpuasa.



3. Performance Drink 

Set Puasa Shaklee Performance drink

Performance drink ni memang feveret Niza sangat! Selain rasanya yang sedap amat, Pd ni juga lengkap dengan 6 Jenis Elektrolit yang penting untuk kekalkan bendalir dalam tubuh & memberi kecergasan tau. 

PD ni selalu dan wajib Niza ambil semasa bersahur. Terutama zaman bekerja dulu, sangat membantu mengatasi masalah kering tekak dan mengurangkan haus. Selain dari dibancuh dengan air kosong sejuk yang lalu di tekak bak 'aircond', PD ni jugak boleh di blend dengan buah dan dijadikan smoothies. Sangat sesuai untuk diminum semasa sahur dan berbuka. 


Apa kata mereka yang dah cuba Set Puasa Shaklee?






Sempena Ramadan yang bakal menjelma tak lama lagi, Niza ada Offer Best untuk anda yang nak Puasa sihat & bertenaga jugak!
Whatsapp je Niza ye 👌

Berpuasa penuh ketika sarat hamil pun alhamdulillah dah tak risau lagi











Post a Comment

2 Comments

Nuha hayati said…
Tak sabar nak puasa dengan Set Puasa Shaklee!
Unknown said…
Seronok kan bila berpuasa dengan set shaklee..