Bercuti ke Luar Negara Secara Percuma

 Bercuti ke Luar Negara

Bercuti pasti menjadi aktiviti kegemaran ramai orang apabila mempunyai masa terluang atau sebagai aktiviti tahunan keluarga atau bersama kawan-kawan baik dalam mahupun luar negara. Selain dapat melepaskan tekanan bekerja, bercuti dapat membuka minda dan fikiran kita apabila dapat melihat dan merasai perbezaan adat dan budaya serta pemandangan indah yang tiada di negara sendiri.

Bercuti dengan Shaklee

Namun, bercuti memerlukan kos dari segenap sudut. Alangkah seronoknya apabila sesudah penat bekerja, ditawarkan pula ganjaran bercuti oleh syarikat kan?
Ada ke Peluang sebegitu?


Peluang Bercuti ke Luar Negara Secara Percuma

Dalam Shaklee, setiap ahli berdaftar ada peluang samarata untuk mendapat peluang bercuti ke luar negara. Peluang-peluang ini di tawarkan melalui Insentif 3C Shaklee iaitu : 
- Cash Bonus
- Car Bonus
- Conference Trip

Melalui Conference Trip ini lah, setiap pengedar atau ejen Shaklee yang layak melalui kiraan conference Trip point setiap Fiscal Year (April-Mac Setiap Tahun)akan dapat peluang melayakkan diri ke Percutian Mewah Shaklee samada International atau Regional Trip (Asean).

Lagi menarik, peluang percutian mewah Shaklee ini bukan sahaja Pengedar dapat sertai, tetapi juga pasangan, anak-anak, ibu bapa dan mertua juga boleh sertai melalui bilangan tiket yang dapat kita kumpul. Bagaimana perkiraan conference point ni, Niza taknak kongsikan kali ini kerana ianya teknikal. 

Kali ini, Niza nak share kan apa keistimewaan Percutian Shaklee ?

Percutian yang 100% ditaja Shaklee ini sangat istimewa kerana setiap tahun, destinasinya berbeza.


Untuk Fiscal Year 2023-2024, para Qualifiers akan di bawa ke Jepun dan untuk Regional Trip akan di bawa ke Royal Carribean Cruise. Setiap Insentive Trip ini , segala tiket, transportation, penginapan, makan dan entrance fee yang di bawa telah lengkap disediakan Shaklee. 

Para Qualifiers hanya perlu bawa diri dan kelengkapan diri sahaja. Seperti FY lepas (2021/2022), para qualifiers telah di bawa ke Switzerland selama 7 Hari 6 Malam. Swiss adalah sebuah negara Eropah yang sangat tinggi kos sara hidup di sana ya.

Jika kita bercuti secara persendirian pun pasti memerlukan kos sekurang-kurangnya RM15,000 seorang untuk percutian paling lama 4hari 3malam dan percutian yang 'biasa-biasa' sahaja. Boleh bayangkan berapa agaknya Shaklee spend untuk bawa seorang qualifier denga percutian mewah selama 7hari 6malam?

Bagaimana yang dikatakan mewah tu?
Jom tengok sebahagian hotel yang ditaja Shaklee kepada para qualifiers yang layak ke trip Swiss lepas :


1. Burgenstock Hotel
Antara hotel 5 Bintang yang bernilai lebih RM4,000 satu malam di Swiss.
Dengan lokasi yang terletak di atas Gunung Bürgenberg, untuk sampai ke hotel, pengunjung perlu menaiki Furnicular untuk sampai ke hotel dengan pemandangan yang sangat cantik! MasyaAllah.




2. Beau Rivage Palace
Hotel kedua yang Shaklee taja semasa di Swiss.


Harga hotel di Beau Rivage Palace pula semalam melebih RM3,000!
Kalau travel sendiri, pasti sukar kita nak keluarkan belanja untuk hotel mahal dan mewah begini kan? Seboleh mungkin nak jimat! 😂




Next! Selain Hotel Shaklee juga bawa melawat ke tempat-tempat yang menarik dan mahaaaall untuk masuk ye. Kalau private trip, mungkin ramai yang nak keep low bajet akan skip je pergi ke tempat-tempat begini.


1. Mount Titlis
Mount Titlis merupakan gunung paling tinggi di Switzerland tengah. Pemandangan yang menakjubkan dari Mount Titlis menjadikan ianya tumpuan ramai pelancong.


Aktiviti yang popular di sini adalah dengan menikmati pemandangan indah dengan menaiki Cable Car. Harga menaiki Mount Titlis lebih kurang 41 Swiss France (CHF)iaitu lebih kurang RM200+ tidak termasuk aktiviti lain seperti Ice Flyer.





Selain menaiki Cable car, pengunjung juga boleh menikmati pemandangan dan suasana cantik melalui Cliff Walk ini.


2. 

Jungfraujoch

Jungfraujoch atau dikenali sebagai Top of Europe merupakan Gunung tertinggi di Eropah.



Pengunjung di bawa ke Jungfraujoch menaiki train.





Tiket menaiki ke Jungraujoch ini boleh mencecah sehingga 108CHF iaitu sekitar RM560+ seorang. 

Banyak lagi tempat yang dibawa oleh shaklee sepanjang 7hari 6malam di Swiss sepeeti Muzium Olimpik, Kilang Coklat dan banyak lagi.

Hotel, pengangkutan, makan, jalan-jalan secara percuma di Negara yang mewah, satu percutian yang sangat mewah kan?

Selain berjalan, Shaklee juga sediakan duit belanja tau! Incase sambil jalan-jalan tu nak makan ke, nak shopping ke kan..



Full of Surprised!


Setiap kali Trip Shaklee, pasti ada 'buah tangan' tambahan. Anggur Muscadine ni di Malaysia, sebiji mencecah RM100+. Semasa Trip ke US lepas, setiap peserta di beri merasai sendiri kehebatan anggur Muscadine yang Fresh dari ladang! Anggur Muscadine ini lah yang terdapat dalam Vivix dan ResV.



Surprise setiap kali balik ke bilik hotel.


Selain dari tajaan percutian mewah, peserta Muslim juga boleh memilih untuk menukarkan tiket International Trip kepada Trip Umrah. Trip Umrah Shaklee pun sudah tentu lah pakej VVIP. Hotel yang dekat dengan Masjid, persiapan telekung, bagasi dan keperluan lain untuk menunaikan umrah disediakan sebelum berangkat.

Begitu juga setiap kali trip, Shaklee akan menyediakan bagasi berjenama untuk setiap peserta. Pokoknya, tinggal bawa diri je lah!

Semasa PKP melanda, semua aktiviti keluar masuk di sekat, Insentif Trip Shaklee tak di jalankan seperti biasa, adakah point terkumpul untuk trip ini terbatal? Tidak!

Malah, Shaklee beri ganjaran dalam bentuk 'Cash in Lieu'. 
Nilai satu tiket Regional Trip yang dibayar Shaklee adalah sebanyak RM3,600.
Untuk Trip international pula +/-RM12,000. 

Bayangkan ada yang qualified 3-4 tiket International Trip, cecah RM50,000 Shaklee bayar. Tidak hairan lah, ramai yang berebut-rebut peluang membina masa depan dan kerjaya bersama Shaklee.

Nak sertai Percutian Mewah Shaklee akan datang?
Jom sertai Niza hari ini!

Baca juga : 

Klik gambar di bawah untuk terus kepautan wasap Niza ya. 






Post a Comment

0 Comments