Keunikan Vivix Shaklee

Kandungan Utama yang Istimewa

Keunikan Vivix Shaklee

Anggur Muscadine

Anggur Muscadine adalah sejenis Anggur liar yang jarang ditemui dan bersaiz besar seperti bola golf. Ianya banyak ditemui di Tenggara Amerika. Anggur Muscadine ini berbeza dari 8000 jenis anggur yang terdapat di dunia yang mana ia lebih besar, berkulit tebal dan lebih bulat sekata berbanding anggur lain yang berbentuk seperti telur atau panjang.

saiz anggur muscadine


1. Mempunyai 20 Pasang Kromosom
Anggur pada asasnya tinggi antioksidan. Tetapi keistimewaan Anggur Muscadine ini mempunyai 20 pasang Kromosom berbanding jenis anggur lain yang hanya mempunyai 19 pasang kromosom. Kelebihan ini menjadikan anggur Muscadine sangat tinggi antioksidan yang memberi 1001 manfaat untuk kesihatan tubuh.

2. Hidup pada cuaca Extreme
Berbeza dengan anggur lain yang memerlukan cuaca sejuk dan dingin, Anggur Muscadine pula hidup dalam cuaca yang extreme iaitu cuaca yang Panas dan Lembap. Cuaca yang extreme ini menjadikan Anggur ini lebih tinggi kandungan Resveratrol sebanyak 6x ganda berbanding anggur merah lain.

3. Berupaya Melindungi diri dari Bakteria dan Kulat
Bentuk fizikal Anggur Muscadine yang mempunyai kulit yang keras dan tebal berupaya melindungi anggur ini dari bakteria dan kulat. Keadaan ini menyebabkan Anggur Muscadine tidak memerlukan semburan racun serangga atau perosak untuk melindungi Anggur Muscadine.

4. Mempunyai Nilai ORAC paling tinggi


Menurut Brunswick Biomedical Laboratories of Wareham, Massachusetts pada tahun 2003, Anggur Muscadine mempunyai nilai ORAC (Oxygen Radical Absorbent Capacity) yang tertinggi antara yang pernah mereka kaji . Kulit anggur muscadine sahaja mempunyai 6-8 kali ganda antioksidan dari seluruh buah Blueberries. Nilai ORAC anggur muscadine ini juga hampir 10x kali ganda dari anggur merah.

Nilai ORAC ini dikaji berdasarkan kajian yang dijalankan di makmal yang mana Anggur Muscadine di ekstrak dan dimasukkan ke dalam tabung uji bersama dengan bahan-bahan lain yang menjana aktiviti radikal bebas dan bahan yang terdedah kepada pengoksidaan (oxidation). Semakin tinggi nilai ORAC menunjukkan bahawa bahan tersebut mampu menyekat aktiviti radikal bebas dan melambatkan pengoksidaan.

Hal ini sangat membantu dalam melambatkan aktiviti penuaan.


5. Mengandungi tinggi fiber 
Sebiji anggur Muscadine mengandungi fiber yang tinggi bersamaan dengan fiber yang terdapat dalam 5biji anggur merah yang biasa. Ini menjadikan Anggur Muscadine sangat bagus dalam mengatasi masalah pencernaan sekaligus membantu dalam pengurusan berat badan.


6. Mengandungi Elagik Asid
Anggur Muscadine merupakan satu-satunya anggur yang mengandungi elagik asid (allegic acid) yang terkenal dengan sifat anti-radang dan anti-kanser.



Anggur Muscadine merupakan bahan utama yang istimewa yang terdapat dalam Vivix Shaklee

Anggur Muscadine di ekstrak dengan teknologi yang di paten untuk mendapat khasiat Anggur Muscadine sepenuhnya termasuklah kulit, biji dan isi anggur muscadine ini.

Anggur Muscadine ini sangat mahal harganya. Sekilo anggur Muscadine boleh mencecah hingga RM2000. tapi tak risau lagi, dengan teknologi berpaten oleh Shaklee, kita dapat menikmati khasiat Anggur Muscadine ini dalam sebotol Vivix.


Keunikan dan Keistimewaan Vivix

Disebabkan Anggur Muscadine ini banyak tumbuh liar, Shaklee telah mengupah peladang untuk menanam Anggur Muscadine ini khusus untuk penciptaan Vivix.
Anggur Muscadine yang mempunyai keupayaan membiak dalam keadaan cuaca yang melampau di Georgia dan menawarkan ciri-ciri antioksida yang sangat banyak dan kepekatan polifenol yang tinggi. Dari pertanian hingga pengekstrakan dan pembotolan, Shaklee melakukan pemilihan dan pemprosesan yang teliti untuk memastikan pengguna hanya mendapat produk yang berkualiti tinggi.

Tumbuh di Georgia
Shaklee telah menugaskan Paulk Vineyards di Georgia, kebun muscadine terbesar di dunia, untuk menanam anggur Muscadine yang berkuasa. Pertama kali ditanam pada tahun 1970, keluarga Paulk telah menanam pokok anggur pertama ke lebih 600 ekar tanah menghasilkan muscadine yang sihat dan segar pada hari ini. Hujan atau panas, penjagaan terhebat dan sentuhan lembut telah diberikan kepada muscadine, menjadikannya anggur yang dicari dalam industri ini.


Tradisi Memenuhi Inovasi
Anggur Muscadine diperah "whole-press" dengan menggunakan proses pengekstrakan yang dipatenkan untuk mengekalkan rasa dan nutrien yang bermanfaat dengan polifenol yang maksimum. Dengan tradisi pertanian yang digabungkan dengan teknologi moden Shaklee, pengguna dapat menikmati yang terbaik dari alam semula jadi dan sains dalam bentuk minuman botani yang selamat, terbukti dan berkesan.


Komited untuk Kualiti
Untuk mendapatkan polifenol dan kebaikan nutrien yang maksimum, Shaklee mempunyai Pusat Inovasi Forrest C. Shaklee yang menempatkan pasukan Penyelidikan dan Pembangunan Shaklee yang bekerja siang dan malam untuk mengawasi dan seterusnya menyempurnakan proses tersebut supaya pengguna mendapat kebaikan nutrisi terbaik dari produk Shaklee.


Dari Ladang Anggur dengan Penjagaan Terbaik dan Sentuhan Paling Lembut
Dipetik dengan tangan, Anggur Muscadine yang berharga ini telah melalui penjagaan rapi dengan penuh perhatian oleh petani di Paulk Vineyards. Setiap anggur dijaga rapi, dipilih dan diasingkan untuk memberikan pengguna kepekatan paling tinggi dengan nutrien yang penuh kebaikan.


Manfaat Polifenol dalam Vivix



Keistimewaan Shaklee
  • Dengan kemajuan saintifik, campuran proprietari berasaskan anggur muscadine, salah satu buah yang paling jarang didapati dan paling kuat, digabungkan dengan campuran Rejuvetrol™ yang sedang dipatenkan iaitu campuran Ekstrak Knotweed Jepun, Ekstrak Lobak Ungu dan Ekstrak Eldeberi Eropah.
  • Meningkatkan kepekatan asid elagik dan elagitanin yang apabila digabungkan dengan polifenol lain menghasilkan kuasa antioksidan yang sangat hebat.
  • Semulajadi - tiada perisa tiruan, pemanis, pewarna atau pengawet.
  • Proses pengekstrakan yang telah dipaten bantu mengekalkan bioaktif polifenol.
  • Dicipta daripada penyelidikan klinikal yang berjaya termasuk Kajian Landmark, salah satu kajian klinikal terbesar tentang kesan jangka panjang pengambilan suplemen dan Kajian Telomere.
  • Diuji lebih daripada 16,000 kali untuk keselamatan dan kualiti semasa dicipta.
  • Minuman botani yang lazat.
  • Disahkan halal oleh Islamic Services of America (ISA) yang diiktiraf oleh JAKIM.
- Sumber : www.Shaklee.my



Dengan pelbagai Keistimewaan dan Keunikan Vivix yang tidak terdapat pada produk dan jenama lain, tidak hairanlah Vivix menjadi Top1 Produk yang sangat menjadi rebutan. Ianya sangat berbaloi dengan 1001 manfaat dalam minuman botani ini denga harga lebih rendah berbanding Anggur Muscadine sahaja yang dijual di pasaran.

Jom Dapatkan Vivix dengan panduaan penggunaan percuma dari Niza hari ini.
Oh, ya! Sekarang ada promo hingga 10% dengan Maybank Credit Card Ezy Payment Plan tau. Jangan terlepas peluang!



#ProjekBlogMega
#NextLevelBlogging
#ShakleeTriumph2023
#ShakleeThrive2023
#VivixShaklee

Post a Comment

0 Comments